
Spurs Engine - Toshiba z Cellem
12 stycznia 2008, 11:06Toshiba zaprezentowała system Spurs Engine, dzięki któremu zwykły laptop stał się niezwykle wydajną maszyną zdolną do wyczuwania ruchu, indeksowanie plików wideo czy przeprowadzania morfingu.

Microsoft pozwany o naruszenie patentów
1 lutego 2013, 15:10Microsoft został pozwany przez firmę IP Engine, która oskarża go, że w wyszukiwarce Bing naruszył dwa patenty należące do Vringo Inc., spółki dominującej IP Engine. Patenty opisują technologie używane do wyświetlania reklam i odnośników przy wynikach wyszukiwania.
Naukowcy we Wrocławiu... złapani w sieć
11 stycznia 2016, 10:14Ponad 230 naukowców z prawie 30 krajów świata weźmie udział w rozpoczynającej się w poniedziałek 11 stycznia we Wrocławiu trzydniowej interdyscyplinarnej konferencji NetSci-X 2016, poświęconej naukom o sieciach (network science).

Haptyka w iPhone - czym jest i co warto wiedzieć?
27 czerwca 2024, 15:28Haptyka w iPhone to jedno z tych rozwiązań technologicznych, które może nie rzuca się od razu w oczy, ale znacząco wpływa na sposób, w jaki korzystamy z naszych urządzeń. Jest to technologia, która pozwala użytkownikom na odczuwanie wibracji i dotykowych reakcji na interakcje z ekranem dotykowym, co sprawia, że korzystanie z iPhone'a staje się bardziej intuicyjne i angażujące. Apple od lat inwestuje w rozwój haptyki, wprowadzając ją do coraz większej liczby funkcji i aplikacji. Ale czym dokładnie jest haptyka? Jak działa? I dlaczego jest tak ważna dla doświadczenia użytkownika? W tym artykule przyjrzymy się bliżej tej fascynującej technologii, jej zastosowaniom w iPhone'ach oraz korzyściom, jakie niesie dla użytkowników.

Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji
14 września 2007, 17:26Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).

Fala uderzeniowa w silniku
16 marca 2011, 16:23Podczas spotkania zorganizowanego przez Advanced Research Projects Agency - Energy Norbert Müller z Michigan State University zaprezentował prototyp silnika wykorzystującego fale uderzeniowe do kompresji mieszanki paliwowo-powietrznej.

Yandex wyprzedził Binga
11 lutego 2013, 09:26Rosyjski Yandex wyprzedził w grudniu Binga i stał się 4. największą wyszukiwarką na świecie. Z danych Search Engine Watch dowiadujemy się, że internauci zadali Yandeksowi w grudniu 4,844 miliarda zapytań. Bing musiał przetworzyć 4,477 miliarda zapytań.

DuckDuckGo - bezpieczna przystań?
11 lipca 2013, 12:24Skandal związany z ujawnieniem przez Edwarda Snowdena programu PRISM pokazuje, że pewna część internautów dba o swoją prywatność. Niewielka wyszukiwarka DuckDuckGo, która nie rejestruje aktywności użytkowników, zanotowała kolejny gwałtowny wzrost popularności

Mobilne jak stacjonarne?
7 stycznia 2014, 13:14Nvidia zapewnia, że dzięki jej nowemu procesorowi posiadacze urządzeń mobilnych będą mogli korzystać z gier dorównujących pod względem grafikii tytułom znanym z najnowszych wersji PlayStation czy Xboksa. Wielu producentów gier używa silnika Unreal Engine 3, a w przyszłości, by jak najlepiej wykorzystać możliwości nowych konsoli, zastosują Unreal Engine 4

Microsoft łata ważną lukę
20 czerwca 2014, 06:12Microsfot załatał lukę w Malware Protection Engine, który jest zintegrowany z wieloma produktami antywirusowymi tej firmy. Znajduje się on m.in. w Microsoft Security Essentials.